Nytt hotell...igen

Nu är vi på vårat tredje hotell här i Hua Hin, vi kom hit i måndags, då blev det bara ett random hotell i två dagar eftersom vi komn ganska sent. Napalai hette det, utan pool men väldigt nära havet :)
Rummet va najs iaf :)
Efter det ville vi ha nått med pool, hittrade ett billigt ställe för 900 baht/natt, typ 200 spänn, Lunar Hut.
Första rummet kanske vi hade vart i sammanlagt tre timmar och dödat 3 gigantiska kackerlackor, som gärna ville hålla till i sängen, första såg jag 2 dec. ifrån mitt huvud, JAG HATAR KRYP! Vi flyttade upp en våning mitt i natten efter ett långt samtal med personalen som inte fattade ett skit vad vi pratade om, haha.
Vi kunde inte riktigt slappna av där heller men lyckades somna efter ett tag. Vid halv sex vaknade jag, låg och glodde åt ena hållet ett tag och försökte somna om, vänder på mej och ser nått stort svart långbent sitta i taket.
GIGANTISK spindel, såg ut som en husspindel fast 3 gånger större än dom största som finns i sverige, större än en snusdosa, nästan lika stor som min hand, fruktansvärt jätte vidrig!
Jag börjar peta frenetiskt på Tom och hinner nog säga hans namn 20 gånger, "tomtomtomtomtom.." ja, haha. Och jag har nog aldrig sett han förflytta sej så snabbt, hahaha, tror han fick mer panik än mej.
Hugo (som vi döpte han till, han va mindre läskig då, haha) kröp upp i taket, då ville vi inte va kvar i det rummet heller, haha, vem vet hur stor släkt han hade där lixom :S Vi tog vårat pick och pack och drog till ett annat hotell för lite rehab, ett lite finare ställe :P Napalai Resort & Spa, mycket trevligt ställe :)
Poolen vid Lunar Hut
Och poolen där vi är nu, precis utanför ballen :)
Rummet
Helt perfekt, vi fick det bästa rummet också, för 2000 baht/natt, annars tar dom 3500, hehe.
Här ska vi vara till den 26e, sen drar vi från Hua Hin :)
Så, en liten uppdatering från våran horror natt :P haha. Vi har ju självklart hunnit med massa annat här också men det tar jag nästa gång :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Fashionize.se







Saray.se



Bluemonkey.se