Water market och China Town

Igår var vi iväg in till Water market i Ayutthaya, en marknad som låg på vatten :) Efter det åkte vi in till Bankok och gick omkring i China Town, skapligt trångt och huuuur stort som helst, vi gick i gränder med hur mycke marknadsstånd som helst och en liten fjuttgata på max 1½. Vi kanske såg en hundradel av allt men gick omkring ett bra tag.
Fösrst lite bilder från Water market.
Blev inte så många bilder i China Town
Haha, thailändarna går knappt upp till axlarna på Peter :P
Snyggt face, såhär kände jag mej efter allt gående.
Här är en random bild från google som visar alla lyktor som hängde längst gatorna som vi inte tog kort på, mysigt.
På vägen hem stannade vi på nått ställe som dom kallade Ghost Town där tydligen ingen ville bo, det skulle ha blivit ett stort bostadsområde från början men dom la ner det, nu är dom få som bor där mer eller mindre fast där och kan inte sälja för minsta lilla slant, tragiskt.
Jag tycker dock att det ser ut som vilket område som helst här omkring :P.
Idag skulle jag och Tom ha åkt till Stor Tesco, gigantiskt köpcentrum och besökt water market igen för lite massage och fiskspa medans Peter och Siri åker och fixar ny stämpel i passet men både jag och Tom känner oss lite små kassa i magen så vi är hemma i lägenheten , får se om vi drar iväg till det mindre köpcentrat om ett tag, jag börjar känna mej bättre men Tom ligger med magknip fortförande :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Fashionize.se







Saray.se



Bluemonkey.se